Ny daglig leder i Ringerikskraft Nett

Fra 1. oktober tar Jan-Erik Brattbakk over som daglig leder i Ringerikskraft Nett. For aller første gang vil denne rollen besittes av en annen enn konsernsjefen i Ringerikskraft, og endringen blir gjort som følge av myndighetskrav for funksjonelt skille som er gjeldende fra 1.1.2021.

Jan-Erik Brattbakk har som nettsjef vært operativt ansvarlig for nettvirksomheten siden 2002, nå tar han også formelt over ansvaret som daglig leder.

- Denne endringen kommer som følge av at nettvirksomheten som er et monopol, skal skilles enda tydeligere fra øvrig virksomhet enn i dag. For oss betyr det at ledelsen i nettselskapet ikke kan ha ledende roller i andre deler av konsernet. Jeg går derfor ut av rollen som daglig leder i nettvirksomheten, og Jan-Erik tar over fra 1. oktober, sier konsernsjef i Ringerikskraft Ole Sunnset.

- Jan-Erik har lang erfaring og svært høy kompetanse innenfor drift av strømnett, og han kjenner godt til rammebetingelser og myndighetskrav som må overholdes som i et monopol. Vi er glade for at Jan-Erik tar over stafettpinnen, og skal lede nettvirksomheten inn i spennende tid med elektrifisering av samfunnet, fortsetter Sunnset.