Alf Inge Berget blir ny konsernsjef i Ringerikskraft

Styret i Ringerikskraft AS har besluttet å tilsette Alf Inge Berget som etterfølger til Ole Sunnset som konsernsjef.

Ny konsernsjef Alf Inge Berget

Styret er glad for at Alf Inge Berget har takket ja til stillingen som ny konsernsjef i Ringerikskraft. Vi ser frem til å samarbeide med Berget i å videreutvikle Ringerikskraft som et ledende energikonsern. Bergets faglige og personlige kvalifikasjoner gjør han til det beste valget til denne viktige jobben, sier styreleder i Ringerikskraft, Per Erling Roskifte.

Berget kommer fra stillingen som konserndirektør i Hafslund Eco. Han innehar i dag også rollen som administrerende direktør i Hafslund Eco Vannkraft AS, og var tidligere produksjonsdirektør i E-CO Energi AS, en stilling han har hatt siden 2008. Før det var han administrerende direktør for Eltel Networks i Norge.

Han har tidligere vært ansatt i Hafslundkonsernet som administrerende direktør i Hafslund Fakturaservice og innehar bred erfaring fra ulike lederstillinger innenfor energibransjen i ulike selskaper, som Oslo Energi, Bærum Energi, Energiselskapet Asker og Bærum (EAB) og Viken Energinett før han kom til Hafslund i 2001.

Berget har en mastergrad i ledelse fra Bedriftsøkonomisk Institutt (BI) og er i tillegg utdannet elektroingeniør fra Oslo Ingeniørhøyskole med tilleggsutdannelse innen bedriftsøkonomi, samt at han innehar fagbrev som energimontør gr. A.
Den påtroppende konsernsjefen i Ringerikskraft, Alf Inge Berget, er 60 år og født i Luster i Sogn, men har vokst opp i Odda. Han er nå bosatt i Bærum.

Berget starter i stillingen i løpet av høsten 2021.

Jeg gleder meg til å ta fatt på en av de mest interessante og utfordrende jobbene i energibransjen i et selskap som har våget å satse og som har store ambisjoner både lokalt i Ringeriksregionen, men også nasjonalt innen flere av kjerneområdene. Som ny konsernsjef vil jeg arbeide med å videreutvikle selskapet og styrke lønnsomheten og videreføre utviklingen av Ringerikskraft som et slagkraftig energikonsern i Norge. Det Ringerikskraft jeg etter hvert tar over ledelsen av har et svært godt utgangspunkt for videre utvikling og vekst, sier Alf Inge Berget.

Kontaktinformasjon:

Alf Inge Berget, påtroppende konsernsjef, 909 88 887