Ny logo og visuell identitet

Vi er stolte av å kunne vise frem vår splitter nye logo og profil. Den nye visuelle identiteten underbygger hvem og hva Ringerikskraft er i dag og fremover. Med våre 19 hel- og deleide selskap, og overgang fra én til flere ulike merkevarer, er det naturlig at Ringerikskraft understreker veksten og utviklingen de siste årene.

— Konsernet vårt har vært i stor endring de siste årene, og etter 18 år med gammel profil ser vi innflytting i HM33 som en gylden anledning til å oppdatere oss, forteller konsernsjef Ole Sunnset.

Sammen med ny profil velger selskapet også å fjerne bindestreken i navnet, og går fra Ringeriks-Kraft til Ringerikskraft.

— Vi er fortsatt Ringerikskraft, bare skrevet på riktig måte. Profilen gir oss også mulighet til å vise at vi har gått fra å være et lite, lokalt kraftselskap til et nasjonalt, moderne energikonsern, sier Sunnset.

Ringerikskraft har allerede begynt å lansere den nye profilen, og det vil være en gradvis overgang fra gammelt til nytt.

— I nybygget vårt, HM33, vil vi selvsagt ha den nye profilen på plass, men rundt om i distriktet der vi har logoen vår på nettstasjoner og hos sponsorater vil det være en mer gradvis overgang. Her vil skilter, drakter og lignende skiftes når det faller seg naturlig, og derfor vil den gamle profilen vår fortsatt være synlig en god stund fremover, fortsetter Sunnset.

Datterselskapene med egne varemerker, vil fortsatt beholde sine profiler og nettsider.

— Med den nye visuelle profilen vil det også bli lettere for datterselskapene våre, uansett hvilket varemerke de bruker til daglig, å vise at de er en del av familien vår. Nå gleder vi oss til siste innspurt med HM33, avslutter Sunnset.

Ringerikskraftfamilien inkluderer i dag varemerkene Nettservice, SMARTservice, Kraftriket og Smartliv i tillegg til Nett-, Nærvarme-, og Produksjonsselskapet som vil bruke konsernets nye profil.